Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las escuelas y las aulas inclusivas son imprescindibles para configurar una sociedad sin exclusiones.
En aquest capítol s’aborden les escoles amb una orientació inclusiva com a representació de l’espai més eficaç per combatre les actituds discriminatòries, crear comunitats d’acollida, construir una societat inclusiva i assolir l’educació per a tothom. L’escola inclusiva és el punt de partida per treballar amb profunditat l’aprenentatge cooperatiu i aprendre plegats alumnes diferents. Al final del capítol es mostren diversos exemples que es poden aplicar en la pràctica educativa, així com una selecció de bibliografia documentada relacionada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hay que saber gestionar la heterogeneidad de un grupo clase, en lugar de ignorarla o reducirla.
En aquest capítol analitzarem el concepte de l’heterogeneïtat com una cosa inherent a la naturalesa humana. Pretendre combatre-la, anul·lar-la i, fins i tot, reduir-la, és inútil. Resulta més útil buscar la manera de gestionar l’heterogeneïtat, en lloc de pretendre una homogeneïtat impossible. Per fer-ho, parlarem del concepte de la pedagogia de la complexitat i les estratègies per a la personalització de l’ensenyament en una escola inclusiva. Al final del capítol es mostren diversos exemples que es poden aplicar en la pràctica educativa, així com una selecció de bibliografia documentada relacionada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducir el aprendizaje cooperativo equivale a cambiar la estructura de aprendizaje de un aula.
En aquest capítol veurem que l’aprenentatge cooperatiu no és simplement un recurs que es pot utilitzar, o no, en funció del que ensenyem o pretenguem aconseguir, sense canviar l’estructura fonamental de l’aprenentatge. L’aprenentatge cooperatiu forma part d’aquesta estructura fonamental, i introduir-lo a l’aula implica fer-hi canvis substancials. Analitzarem l’estructura de l’activitat, de les finalitats i de l’autoritat com a element i condició necessaris per a la introducció de l’aprenentatge cooperatiu a l’aula. Al final del capítol es mostren diversos exemples que es poden aplicar en la pràctica educativa, així com una selecció de bibliografia documentada relacionada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La cohesión del grupo es una condición necesaria, pero no suficiente, para trabajar en equipos cooperativos dentro de la clase.
En aquest capítol s’aborda la cohesió del grup com un element perquè els alumnes estiguin disposats a ajudar-se mútuament a l’hora d’aprendre, per tal que es creï un clima d’aula favorable a l’aprenentatge. La cohesió del grup és una condició necessària, però no suficient, per estructurar l’activitat de manera que fomenti l’aprenentatge cooperatiu. Al final del capítol es mostren diversos exemples que es poden aplicar en la pràctica educativa, així com una selecció de bibliografia documentada relacionada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las estructuras cooperativas aseguran la interacción entre los estudiantes de un equipo.
En aquest capítol veurem que l’aprenentatge cooperatiu és un recurs molt útil per a la interacció entre els estudiants. Hi ha equips que funcionen i d’altres que al cap d’un temps no saben treballar d’aquesta manera. Tot i això, hi ha una sèrie d’elements que ens permetran fer servir eficaçment estructures cooperatives que fomentin la interacció entre els alumnes. Al final del capítol es mostren diversos exemples que es poden aplicar en la pràctica educativa, així com una selecció de bibliografia documentada relacionada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El aprendizaje cooperativo es también un contenido que hay que enseñar.
En aquest capítol s’aborda l’ensenyament sistematitzat per treballar en equip. El treball en equip no tan sols és un recurs per ensenyar, sinó que també és un contingut més que els alumnes han d’aprendre, que els docents han d’ensenyar igual que s’ensenyen altres continguts curriculars. Al final del capítol es mostren diversos exemples que es poden aplicar en la pràctica educativa, així com una selecció de bibliografia documentada relacionada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El aprendizaje cooperativo facilita y potencia el desarrollo de algunas competencias básicas.
En aquest capítol parlarem del potencial del treball cooperatiu per al desenvolupament de les competències bàsiques. Treballant en equip dins de la classe s’aprenen moltes més coses de les que inicialment pretenem ensenyar. No tan sols es desenvolupen habilitats relacionades amb la competència social i ciutadana en general, i el treball en equip en particular, sinó moltes d’altres de relacionades amb les competències comunicatives i metodològiques. Al final del capítol es mostren diversos exemples que es poden aplicar en la pràctica educativa, així com una selecció de bibliografia documentada relacionada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El grado de cooperatividad de un equipo depende del tiempo que trabajan juntos y de la calidad del trabajo en equipo.
En aquest capítol veurem que treballar mitjançant equips cooperatius afavoreix l’aprenentatge de tot l’alumnat i el desenvolupament integral de totes les seves capacitats. L’aprenentatge cooperatiu és efectiu si hi ha prou temps per treballar en equip amb qualitat. Hi ha molts estudis que certifiquen els múltiples avantatges de treballar en equip i de la seva influència eficaç en l’aprenentatge de nous coneixements. Al final del capítol es mostren diversos exemples que es poden aplicar en la pràctica educativa, així com una selecció de bibliografia documentada relacionada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El aprendizaje cooperativo es una forma de educar para el diálogo, la convivencia y la solidaridad.
En aquest capítol parlarem del treball en equips cooperatius com a marc ideal per aprendre a dialogar, conviure i ser solidari. Si descobrim això i ho constatem en la pràctica docent, segurament serem més persistents i constants a l’hora d’estructurar de manera cooperativa l’aprenentatge a l’aula, malgrat les dificultats i problemes que comporta. Al final del capítol es mostren diversos exemples que es poden aplicar en la pràctica educativa, així com una selecció de bibliografia documentada relacionada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
El valor de fomentar interaccions positives entre els alumnes i entre aquests i el professor i com dur-lo a la pràctica. Els recursos que afavoreixen l'organització de les tasques acadèmiques en règim d'interacció cooperativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor de fomentar interaccions positives entre els alumnes i entre aquests i el professor i com dur-lo a la pràctica. Els recursos que afavoreixen l'organització de les tasques acadèmiques en règim d'interacció cooperativa