Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo en equipo supone interés por la realización de proyectos comunes
Perquè es duguin a terme iniciatives de treball en equip s’ha de promoure l’interès del professorat per fer projectes comuns. En el treball col·laboratiu el que és important és l’objectiu en comú, ja que la dinàmica d’aquest tipus de treball requereix assolir una sèrie d’objectius comuns, interessos i finalitats compartides a través de la cooperació de tot l’equip.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los grupos deben tener autonomía para organizar su trabajo
Els grups de treball han de disposar d’autonomia per determinar els continguts de la seva activitat i els temps en què l’han de dur a terme. Només així s’aconseguirà una col·laboració autèntica. També és determinant la lliure composició dels grups col·laboratius, en funció dels seus interessos i temes comuns amb aquells companys amb els quals comparteixen una mateixa idea sobre l’ensenyament o amb els quals mantenen una relació personal positiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A través del análisis del tipo de colegialidad podemos mejorar nuestro trabajo en equipo
Convé analitzar la forma que adopta el treball col·laboratiu d’un grup per valorar i aprofitar les possibilitats que ofereix i anar avançant cap a un grau d’interacció col·legial superior. Si els grups són diversos, les seves activitats també ho seran, així com també el tipus de col·legialitat. Podríem dir que, en definitiva, existeixen diversos tipus de col·laboració, ja que el treball col·laboratiu pot adoptar diferents formes a causa de múltiples variables que han originat nombroses classificacions que cal tenir en compte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo en equipo del profesorado aumenta la calidad de la propuesta educativa
Per millorar l’ensenyament, facilitar la inserció del centre en el seu entorn i potenciar la professionalitat docent, és necessari el treball en equip del professorat. La seva pràctica proporciona múltiples avantatges, com ara oferir ajuda moral per a la innovació i la reforma, potenciar la capacitat de reflexió, augmentar l’eficiència dels centres i donar suport al canvi de valors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo en equipo mejora los vínculos afectivos y las relaciones sociales
Treballant en equip es potencia l’autoestima i es construeixen normes compartides, vincles afectius i relacions socials. Quan es reconeix que els altres són persones amb les quals es vol i es pot col·laborar, es participa en una experiència de desenvolupament personal i de solidaritat social. Igualment, el fet de treballar en equip millora les relacions establertes entre els membres del grup, i les converteix en relacions personals positives que facilitaran la col·laboració.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo en equipo favorece la formación y el desarrollo profesional del profesorado
Per afavorir la formació dels professors i el seu desenvolupament professional hem de promoure el treball en equip. Un clima de col·laboració al centre escolar garantirà l’èxit del desenvolupament professional; per tant, la interrelació entre professorat i escola s’ha de tenir en compte. La reflexió sobre la pràctica per part del professorat servirà per millorar l’ensenyament de l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo en equipo está condicionado por las características personales, culturales y organizativas
Per facilitar el treball en equip hem de procurar que els membres dels grups posseeixin determinades característiques, com creences educatives compatibles i actituds dialogants i democràtiques. També mirarem de pal·liar els efectes de la competitivitat, la falta de tradició col·laborativa a l’ensenyament i l’existència als centres d’estructures organitzatives que dificulten la cooperació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La individualidad debe sustituir al individualismo en el trabajo en equipo
Davant de l’individualisme que sol caracteritzar el treball docent i impedir l’accés a noves idees, hem de promoure, dins d’un marc col·laboratiu, la individualitat que aporta la iniciativa i la força creativa dels professors. Es fa indispensable, doncs, diferenciar els conceptes d’individualitat i individualisme, potenciant la individualitat als centres educatius per eradicar els elements que fomentin l’individualisme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo en equipo debe ser auténtico
Hem de procurar que el treball en equip sigui autèntic i no es converteixi en un simple procés de col·laboració artificial que manté l’aparença de treball conjunt però no aporta el seu benefici. Hi ha diverses formes culturals que no aconsegueixen conformar una cooperació autèntica, i també la interrelació entre la col·legialitat artificial i l’obligatorietat de desenvolupar un treball conjunt són factors negatius que repercuteixen en l’autenticitat de la col·laboració.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo en equipo debe superar cualquier división en subgrupos existente en el centro
Els centres han d’evitar que s’hi produeixin situacions de col·laboració en grups aïllats propiciades per estructures com els departaments o cicles, i que impedeixen el desenvolupament del centre en el seu conjunt. La balcanització produeix un tipus de col·laboració en què els professors se senten o s’identifiquen abans amb els membres del seu cicle o departament que amb el conjunt del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las administraciones educativas deben contribuir a la mejora de la colaboración entre el profesorado
Millorar la col·laboració entre professors és millorar l’educació. Des de les administracions educatives s’han d’adoptar mesures que fomentin el treball col·laboratiu, com ara atorgar als centres més autonomia i modificar algunes condicions en què el professorat exerceix la seva tasca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo en equipo se debe promover desde los equipos directivos y, en general, desde todo el centro
Els centres educatius i els seus equips directius han d’establir mesures que promoguin i facilitin el treball col·laboratiu, com afavorir el desenvolupament de finalitats comunes, fomentar les relacions basades en l’ajuda mútua o dissenyar i desenvolupar projectes col·lectius de caràcter innovador.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El profesorado debe llegar a acuerdos que faciliten el trabajo conjunto en sus centros. Otras agencias que inciden en la educación también deberían tr
Els professors han d’adoptar, de manera col·lectiva, acords que promoguin el desenvolupament de la col·laboració en els seus centres, com mantenir actituds dialogants amb la resta de companys i impulsar el desenvolupament d’organitzacions docents de tipus horitzontal. Altres agències, com les responsables de la formació inicial i permanent o de l’elaboració de materials curriculars, també haurien de prendre mesures en aquest sentit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La cultura de la colaboración ofrece a los centros muchas ventajas. Trabajar por ella es una tarea de toda la comunidad educativa
La cultura de la col·laboració s’ha de promoure des de tots els sectors de la comunitat educativa, ja que ofereix incomptables beneficis i es reflecteix en tots els aspectes de la vida dels centres. Per això cal que les escoles incorporin aquesta cultura col·laborativa i impregnin, així, aquest esperit de cooperació entre tot el professorat.
Un llibre d'estructura clara que des d'una vessant teoricopràctica aborda de manera rigorosa el treball cooperatiu a l'escola. Aporta continguts que reforcen la capacitat professional d'intervenció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un llibre d'estructura clara que des d'una vessant teoricopràctica aborda de manera rigorosa el treball cooperatiu a l'escola. Aporta continguts que reforcen la capacitat professional d'intervenció.