Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar en comunicación audiovisual significa dotar a la ciudadanía de instrumentos para interpretar los contenidos de los medios
En aquest capítol es parla de l’educació en comunicació audiovisual que es mostra i es presenta en els grans mitjans de comunicació i de com prenen el pols de l’actualitat de la ciutadania. Davant d’aquesta situació de domini absolut no és fàcil mantenir un esquema de valors, un ordre mental en el context de la societat de la informació i menys si ets nen/a o adolescent. Cal, doncs, planificar i introduir l’educació en comunicació audiovisual per tal que es converteixi en mediadora entre productors i emissors d’una banda i consumidors dels mitjans de comunicació de l’altra. Però què vol dir educar en mitjans de comunicació? I en quins mitjans de comunicació cal educar? En aquest capítol veurem aquests temes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los medios de comunicación se fundamentan en el juego de la credibilidad, de las emociones y de la expresividad
Per què ens sedueixen els mitjans de comunicació? Què ens atreu: el que expliquen, com ho expliquen...? En aquest capítol es busca la resposta a aquests interrogants i a altres amb relació a la força dels mitjans, fonamentada en el joc de la credibilitat, de les emocions i de l’expressivitat, per poder ser, així, conscients del que ens passa internament només pel fet d’estar veient imatges audiovisuals en un mitjà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación en comunicación audiovisual es clave para poder interactuar democráticamente en la sociedad de la información del siglo XXI
En aquest capítol es parla de la necessitat d’educar en comunicació audiovisual com la clau per poder interactuar democràticament en la societat de la informació del segle XXI. Veurem quins continguts hem d’ensenyar als alumnes i aprendrem a reflexionar sobre el que veuen. Així mateix, estudiarem com s’aborden aquests temes en les polítiques i accions de les institucions governamentals del nostre entorn i en el marc europeu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Para que la educación en comunicación audiovisual sea una realidad es necesario un marco legal educativo bien definido y estructurado
En aquest capítol s’aborda el marc legal educatiu i la presència de l’educació en comunicació audiovisual (ECA) a la Llei orgànica d’educació (LOE), i també es fa un repàs d’aquest aspecte en les lleis educatives que la van precedir, a fi de tenir una visió general de les seves possibilitats d’integració i desenvolupament a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El análisis crítico de los medios de comunicación es una necesidad ética y educativa en todos los niveles formativos
La interpretació i l’anàlisi dels mitjans de comunicació poden tenir el seu espai en els nivells més bàsics de l’escola? Quina classe de beneficis educatius ens ofereix l’anàlisi crítica de la comunicació? Com s’han de plantejar aquest tipus d’activitats? Aquests són alguns dels interrogants que es plantegen i als quals es respon en aquest capítol.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La producción escolar creativa es un elemento fundamental de la alfabetización mediática
És rigorós i eficaç, des del punt de vista educatiu, proposar que l’alumnat dugui a terme produccions audiovisuals? Aquest capítol parla d’aquesta qüestió, valorant la transcendència de tenir una consciència crítica o no tenir-ne, de comprendre els mecanismes del llenguatge a través del qual ens arriben la majoria dels missatges o de saber expressar-nos amb l’alfabet comunicatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los medios de comunicación municipal son un buen recurso pedagógico para favorecer la educación en comunicación audiovisual
L’objectiu d’aquest capítol consisteix a mostrar experiències de col·laboració entre mitjans de comunicació municipal i els centres educatius per unir esforços a l’hora d’impulsar l’educació en comunicació audiovisual, analitzant de quina manera es poden establir sinergies entre els mitjans de comunicació municipal i l’educació formal i no formal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El estudio y el análisis del cine y la ficción poseen una gran potencialidad motivadora y educativa
En el marc de l’educació en mitjans de comunicació, aquest capítol aborda la relació entre cinema i educació, valorant quins avantatges ofereix l’educació cinematogràfica a les aules però també plantejant l’interrogant següent: hem de contemplar encara el cinema o ens hem de centrar en els nous mitjans, com Internet?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La alfabetización digital debe priorizar el aprendizaje ético y crítico en pantallas, antes que el tecnológico
L’educació en pantalles i en entorns virtuals és fonamental per dotar la ciutadania, i especialment als adolescents, d’eines per saber estar al dia sense que el dia a dia ens superi i ens desconnecti. Pel que fa a aquest tema, aquest capítol vol respondre, entre d’altres, a interrogants com ara: Què aporta l’alfabetització digital a l’educació en comunicació audiovisual? Com fan servir les tecnologies els/les adolescents i joves? Quin és el paper de les xarxes socials en tot això?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los medios de comunicación, públicos o privados, tienen la responsabilidad de contribuir a la alfabetización en medios
Es presenta com una panoràmica ordenada dels principals aspectes que conformen l'educació mediàtica. Es tracta d'un conjunt d'aprenentatges, que comprèn el coneixement de la gramàtica audiovisual, la pràctica de la producció escolar creativa i, especialment, la construcció de la capacitat crítica de l'alumnat en les seves relacions amb tots els mitjans de comunicació. La ràdio, el cinema, la televisió, Internet, les xarxes socials, la publicitat, les novíssimes pantalles. representen els canals per on discorre la nostra societat de la informació. Es passa revista a aquests escenaris per apostar decididament perquè la seva implantació a les nostres aules sigui una realitat en el termini més breu possible, que permeti formar una ciutadania competent, creativa i crítica davant dels continguts mediàtics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es presenta com una panoràmica ordenada dels principals aspectes que conformen l'educació mediàtica. Es tracta d'un conjunt d'aprenentatges, que comprèn el coneixement de la gramàtica audiovisual, la pràctica de la producció escolar creativa i, especialment, la construcció de la capacitat crítica de l'alumnat en les seves relacions amb tots els mitjans de comunicació. La ràdio, el cinema, la televisió, Internet, les xarxes socials, la publicitat, les novíssimes pantalles. representen els canals per on discorre la nostra societat de la informació. Es passa revista a aquests escenaris per apostar decididament perquè la seva implantació a les nostres aules sigui una realitat en el termini més breu possible, que permeti formar una ciutadania competent, creativa i crítica davant dels continguts mediàtics.