Erugues i papallones de colors acullen i donen veu al gran elefant ignorat
En aquest article presentem, a manera d’exemple pràctic, una de les propostes de treball que s’ha estat realitzant a Canàrie...
Vincle d´aferrament i bessons. La pràctica psicomotriu com a ajuda
Vam rebre al nostre gabinet la mare i el pare dels bessons Laura i Iván quan encara no havien fet els 3 anys i estaven escolaritzats a l’...
Els pupitres arc iris de la coeducació
La diversitat LGBT és un dels pilars fonamentals de la coeducació i l’hem de contemplar com un dels eixos transversals del centre....
La mort i el dol a l’escola: fent lloc a la vida
En aquest número de Guix tenim interès a fer una instantània de la situació actual destacant aspectes claus i antecedents ...
La salut mental infantil o les nenes i els nens que es perden al bosc
Algunes criatures viuen perdudes al bosc de les emocions desordenades. Petits i grans necessitem l’estima de les altres persones, encara ...
Bartomeu Cañellas: «Els titulars cridaners no deixen veure la bona feina feta a educació»
Director de secundària durant prop de dues dècades, cap del Servei de Planificació i director de l’Institut d’Avaluac...
Jon López: «Els continguts han d’estar al servei del desenvolupament de les competències»
Acabem l’any posant la cirereta a aquest pastís de retrats amb Jon López. I és que els deu anys que ha dedicat a la doc&egr...
Jordi Cots: «Infància ve del llatí in-fans, ‘aquell que no parla, que no té veu’»
Enguany, que el 20 de novembre fa 30 anys de la Convenció dels Drets dels Infants, parlem de Jordi Cots i Moner, advocat i mestre. L’any ...