El juego de las formas, a cuatro manos
Cuando crecemos, perdemos en buena parte el contacto con nuestra imaginación visual. (Anthony Browne) Anthony Browne, que este 2021 cumpl...
Pistes per avaluar-nos en educació científica inclusiva
En el marc del Projecte H2020: C4S Communities for Sciences (www.communities-for-sciences.eu/), en el qual han col·laborat la Universitat...
Amb les famílies: El que l´escola ha de fer per no excloure les famílies amb menys recursos ec...
La creativitat com a motor de canvi i transformació a través del joc (2a part)
Els infants utilitzen i creen constantment codis nous i formes de relació que sorgeixen de l’espontaneïtat fresca de la seva madura,...
Les famílies a l´aula des d´una perspectiva sistèmica
La història i el context familiar en el qual es desenvolupa cada infant condicionen la possibilitat, o no, d’aprendre a l’aula. Cal...
Transformar una escola de medi social desfavorit
Fa sis anys, a partir d’una convocatòria del Govern Basc, vaig entrar a treballar a la comunitat d’aprenentatge d’una escola ...
VegaEduca: habitar el territori, defensar el patrimoni agrari
Fa vuit anys, va néixer a Granada el projecte VegaEduca, amb la intenció de sensibilitzar vers el respecte pel territori que habitem, qu...
Hi ha maneres d´apaivagar el malestar de mestres i criatures a l´escola?
Molts mestres es pregunten sovint si és possible treballar amb menys angoixa i reduir el malestar propi i el dels infants que tenen al se...