Contextos d´activitat, experiències d´aprenentatge i trajectòries personals
Les experiències d’adquisició de coneixements que viuen els infants i els joves quan participen en múltiples contextos d&rs...
La passió per la lectura i la construcció d´itineraris de lectura
En el present article s’hi descriu el projecte de lectura de l’escola Francesco Tonucci. Aquest projecte organitza i connecta un variat v...
Les activitats quotidianes i la personalització de l´aprenentatge en l´educació infantil
La personalització de les activitats de la vida quotidiana a l’escola esdevé imprescindible per garantir el benestar de les criatu...
Com es pot treballar amb els interessos de l´alumnat: ajudant a construir noves fites
La lectura en veu alta: porta d’entrada de la literatura a l’escola
Elisabet Clapés Bot, Maria de Mar Piera Martorell, Victòria Bertran Corredor La lectura en veu alta per part del mestre obre la porta a d...
Reflexions educatives: per què Finlàndia i què en podem aprendre?
Finlàndia té un sistema educatiu qualificat per PISA com dels més reeixits. Tot i no haver fet encara el canvi educatiu, hi ha pu...
El llenguatge de la solució de conflictes
En les relacions estretes, quan convivim amb algú o hi compartim activitats i objectius, els conflictes són gairebé inevitables. ...
Valor de l’optimisme: Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, Volem gaudir de la nostra feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lect...