La passió per la lectura i la construcció d´itineraris de lectura
En el present article s’hi descriu el projecte de lectura de l’escola Francesco Tonucci. Aquest projecte organitza i connecta un variat v...
Autoestima docent
La idea força que mobilitza l’argumentació d’aquesta editorial és l’autoestima decent, perdó, l’autoestima...
Les metodologies d´indagació i la personalització de l´aprenentatge escolar
L’institut Quatre Cantons presenta una proposta de projectes que es vertebren al voltant d’una metodologia d’indagació i que ...
Les trajectòries d’aprenentatge en els projectes d’indagació com a focus de l’acció educ...
Aprendre i ensenyar és, per damunt de tot, una qüestió de relacions, que ens porta a prestar atenció a la manera com es poss...
Teixint xarxes d´aprenentatge amb la comunitat
Per què cal utilitzar recursos comunitaris d’aprenentatge? És molt difícil parlar d’adquisició de coneixements...
L´organització de l´acció educativa a partir dels plans personals d´aprenentatge
A l’institut Cardener l’alumnat és el protagonista de l’acció educativa. Per aquest motiu, se li ofereix l’oport...
Avenços, desafiaments i riscos en el camí de la personalització
Els avenços en la manera d’entendre l’aprenentatge faciliten que molts centres ja realitzin experiències de personalitzaci&o...
La finalitat de l’educació escolar avui: formar aprenents competents
A la societat de la informació, l’escola ha d’orientar els esforços a formar alumnes competents que siguin capaços de...