Rutes literàries: viure la literatura
Les rutes literàries són un recurs privilegiat per treballar la literatura, ja que situen l’alumnat en el context de l’obra,...
M’expliques un emoticonte? Llegim un bookface?
En el present article s’hi mostren dues activitats que formen part del projecte Emoticontes, que té com a objectiu donar a conèixe...
Llegir i imitar Montserrat Roig per aprendre sobre la realitat i la ficció
Els estudiants s’endinsen en el món literari de Montserrat Roig i de la narració realista, psicològica i social tot escrivi...
Baamboozle, una eina que dona molt de «joc»
Baamboozle és una eina TIC accessible a totes les aules i mitjançant la qual es poden crear jocs de preguntes en equip i altres activita...
Quina odissea és l’Odissea?
L’article analitza un projecte d’ensenyament multimèdia i hipertextual sobre l’Odissea que ha estat dissenyat en format de p&...
El procediment d’anàlisi en la producció de textos: reconstruïr la consigna
Què cal fer per analitzar les produccions escrites dels alumnes i per seleccionar les dimensions a les quals caldrà donar prioritat en e...
Contrast entre textos com a estratègia d’apropament als clàssics
El cos i jo
Sisè de primària. Inici de curs. Activitat de lectura a l’aula de filosofia. Al personatge del relat se li adorm el braç i ...