Píldoras creativas
El mecanisme de les analogies es fonamenta en l’habilitat de relacionar coses ben diferents, una estructura creativa que s’ha desenvolupa...
Desde el barrio y para el barrio: Fundación para la Acción Social Mar de Niebla (Gigón)
«Des del barri i per al barri» aporta un exemple significatiu de resiliència comunitària. Aquí la unitat de cas no &e...
La gestió i la convivència del claustre a l’educació secundària
La qualitat de la convivència del professorat repercuteix en el clima del centre i directament a les aules. L’equip directiu ha de prepar...
Experiència
Quan d’algú s’afirma que té experiència es vol dir que és un gat vell, que d’allò ja en sap molt,...
Mundoaulajuegos, recursos para el uso del juego en el aula
En aquest article presentem Mundoaulajuegos, un treball de recopilació de recursos i propostes didàctiques centrat en la temàtica...
¿Hacia dónde vamos ahora?
¿Hacia dónde vamos ahora? José Fernando Juan Santos Profesor de bachillerato del Colegio Hermanos Amorós. Carabanchel (Madrid) jos...
Sentimientos confrontados hacia la escuela y un detonante para enfrentar una seguna oportunidad
Les escoles de segona oportunitat (E2O), que s’han revalorat durant aquests últims anys, representen un atractiu model d’intervenci...
Podem superar la segregació vocacional?
És fonamental dissenyar i implementar programes d’orientació acadèmica i professional als centres docents, però que ...