Dels projectes de treball als projectes amb servei a la comunitat
Al present article es proposa incorporar l’acció al medi com un element propi dels projectes de treball. S’hi recupera el llegat de...
De l’atenció a la diversitat a la personalització de l’aprenentatge
L’article presenta la personalització de l’aprenentatge escolar en el marc de la tradició de les pedagogies centrades en l&r...
Què ens diu la neurociència sobre com s’aprèn?
La neurociència ens proveeix d’un conjunt ampli i profund de dades que ens poden ajudar a realitzar la pràctica educativa i el des...
Al capdavall, ens mou l’emoció
Les emocions predisposen a l’acció. L’emoció és el que ens mou i ens commou. Les aportacions de la neurociènci...
L’escola tradicional i l’escola transformadora
Des de la seva experiència pràctica, l’autora i l’autor ens presenten una reflexió sobre alguns elements que consider...
Educar amb el compromís social i la perspectiva de gènere
En aquest article s’hi exposa com a idea central la necessitat de realitzar un canvi educatiu que giri al voltant d’una educació pe...
Graó a Graó
Almazuela: retales de vida de jóvenes resilientes
Tanca el llibre, a manera de síntesi inconclusa, una «labor de retalls teixida amb retalls de vida de joves resilients» que pugui a...