Què ens diu la neurociència sobre com s’aprèn?
La neurociència ens proveeix d’un conjunt ampli i profund de dades que ens poden ajudar a realitzar la pràctica educativa i el des...
Al capdavall, ens mou l’emoció
Les emocions predisposen a l’acció. L’emoció és el que ens mou i ens commou. Les aportacions de la neurociènci...
L’escola tradicional i l’escola transformadora
Des de la seva experiència pràctica, l’autora i l’autor ens presenten una reflexió sobre alguns elements que consider...
Educar amb el compromís social i la perspectiva de gènere
En aquest article s’hi exposa com a idea central la necessitat de realitzar un canvi educatiu que giri al voltant d’una educació pe...
Graó a Graó
Almazuela: retales de vida de jóvenes resilientes
Tanca el llibre, a manera de síntesi inconclusa, una «labor de retalls teixida amb retalls de vida de joves resilients» que pugui a...
Un viaje, a través del arte, por las vivencias emocionales de niñas, niños, adolescentes y jó...
«Un viatge, a través de l’art…» explica l’experiència d’un pedagog implicat en un programa dirigit ...
El arte como catalizador para el reenganche educativo de jóvenes en una escuela de segunda oport...
En «L’art com a catalitzador per al reenganxament educatiu…» s’aposta per una educació basada en les arts com a ...