Andreu Adell, mestre de l’espai neorural La Terreta (Tremp). Imagine
Diuen que les primeres experiències professionals són determinants i ens empenyen cap a un camí o cap a un altre. Imagineu-vos qu...
El fet educatiu quotidià i el silenci de l´experiència
L’emergència de l’experiència i l’emparaulament realitzat per les dones i els homes que, dia rere dia, narren i conten...
El joc de rol com a estratègia per ensenyar a argumentar a ciències
Aquest treball mostra els avantatges d’instruir els mestres de formació inicial en el joc de rol com una estratègia útil pe...
La necessària trobada entre escola i comunitat
En aquest article d'opinió, Antonio Alcántara reflexiona sobre la necessitat de traspassar les parets de les institucions per generar es...
Llegir abans de primària a França… Què vol dir?
A França, ens sentim orgullosos de la nostra educació infantil. Per a bé o per a mal, pensem que és única i q...
Mercè Roca, Marta Cerón i Júlia Corretti: «A la nostra escola impulsem maneres diverses de mi...
L’escola Jaume Miret, de Soses, poblet lleidatà de menys de dos mil habitants, necessitava un canvi. Així doncs, el mes de juliol ...
Compte amb el determinisme
En aquest article d'opinió, Ana Cobos ens recorda que amb mitjans és possible superar determinismes i que el repte del sistem...
El procés d’aprenentatge de la lectura a Àustria
El sistema educatiu austríac té un any d’escolarització obligatòria abans de la primària als sis anys. La coo...