L’aprenentatge de la ciència: eines per promoure el canvi conceptual
Estudis en els camps de la psicologia i de la neurociència cognitives confirmen que no n’hi ha prou d’una explicació per con...
El cervell lector i escriptor: aportacions per a l’aula
Com aprèn a llegir i a escriure el cervell? Hi ha un període crític per aprendre’n? Quines estratègies podem utilitz...
El plaer d’aprendre
Estudis recents en neurociència expliquen les bases biològiques sobre per què és important associar les experièncie...
Joan Domènech: “L’experiència escolar no ha de ser una cursa”
Mestre vocacional i director de l’escola pública Fructuós Gelabert, de Barcelona, va publicar el llibre Elogi de l’educaci&o...
Efecte papallona
Coincidint amb Edward Norton Lorenz, jo també considero que un petit canvi en un sistema pot provocar que aquest sistema progressi, es mo...
Us animeu a presentar un projecte de direcció?
Aquesta va ser la pregunta que va plantejar la inspectora a l’equip directiu de la nostra escola l’any 2008. Van ser molts els dubtes amb...
Notícies d’interès
El dret a una formació de qualitat