Queda’t de pedra!
El projecte Queda’t de pedra! proposa la creació d’un bibliotràiler a partir de la novel·la Pedra de tartera (1985), ...
Efectes d’ensenyar gramàtica integrada a l’escriptura de narracions
Aquest article presenta els resultats de la implementació d’una unitat didàctica per ensenyar gramàtica i estructura textua...
La lectura en pantalla a les aules
Un text s’entén millor si està imprès en paper que no pas si el llegim en pantalla. L’equip d’investigaci&oacut...
Mil vegades repetida
L’article proposa una seqüència didàctica que cerca desenvolupar eines per analitzar notícies falses. Les activitats o...
Conflicte armat a Colòmbia i escriptura de contes infantils
Aquest text neix de l’experiència pedagògica viscuda en una zona rural de Guaviare (Colòmbia) situada enmig del conflicte a...
Las Sinsombrero
Es pot anomenar encertadament escola democràtica la que no té en compte el paper de les dones en la història i en la cultura? El ...
Lectura, educació literària i ètica democràtica
Explorar les estretes relacions entre ètica i literatura és un repte que afecta tant l’educació literària com la con...
Discurs, ideologia i educació
Saber construir i interpretar, amb criteri i encert, els discursos que sorgeixen durant les nostres activitats socials i culturals demana...