L’art com a eina transversal a l’escola
L’article focalitza l’atenció en la defensa de l’educació artística com a eina transversal de treball i de rece...
Educar en ètica i esperit crític
El context d’una ciutadania més activa i conscient dels seus drets comporta considerar les escoles com a institucions clau de socialitzac...
Surar o no surar, aquesta és la qüestió
En aquesta secció presentem fragments breus de diàleg d'aula aparentment simples, però tots ells espontanis i reals. Uns di&agrav...
El plaer de viure i de gaudir del nostre entorn
Les sortides a l’entorn no només ens procuren experiències de plaer i de gaudi que enforteixen els vincles personals i la relaci&o...
Els indicadors de centre: una moda o una nova cultura de gestió basada en el coneixement?
Els indicadors han servit per comparar diferents sistemes educatius, també per fer estudis longitudinals dels propis a partir de generar...
Vídeo per sensibilitzar l´aula
L’experiència que presentem està centrada en l’ús del vídeo com a recurs didàctic per a l’est&iac...
Ciutadans del món
L'escola El Puig, d'Esparreguera, es planteja treballar, durant aquest curs 2010-2011, com a tema global la Terra: com a planeta, com a m...
Si quieren y pueden
Si, en general, l’atenció als alumnes més capaços és purament testimonial, en l’etapa de secundària ten...