El medi en la pedagogia Freinet
Per a la pedagogia Freinet, el coneixement del medi constitueix una oportunitat per obrir l’escola a la vida de la comunitat en què es tr...
L’avaluació en els processos de formació en centres
L’avaluació dels processos de formació del professorat esdevé una tasca complexa que abraça diferents aspectes que v...
Ciència a l’escola: «Aquests turons han estat i seran sempre iguals que ara? Si no és així,...
Promoure el pensament científic de l’alumnat implica desenvolupar-ne la capacitat d’investigar, de raonar i de comprendre en profun...
Vídeo per sensibilitzar l´aula
L’experiència que presentem està centrada en l’ús del vídeo com a recurs didàctic per a l’est&iac...
«Pas d’infantil a primària»
Des dels serveis de suport a les institucions docents i al professorat que constitueix la xarxa dels centres d’ajut a la formació i a la ...
El plaer de viure i de gaudir del nostre entorn
Les sortides a l’entorn no només ens procuren experiències de plaer i de gaudi que enforteixen els vincles personals i la relaci&o...
Petjades de plaer
Experimentar per plaer, i per tant descobrir i aprendre mitjançant aquest motor hauria de ser el que empenyés els infants i les persones...
El plaer en l’aprenentatge: una visió des de la neurociència
El plaer és un aspecte clau en el procés d’aprenentatge. A nivell de circuits neuronals i de neurotransmissors, la dopamina es rel...