Teatre a l’escola: molt més que interpretació
Quan fem teatre a l’escola, a més de plantejar-nos realitzar un treball de llengua, que potser és la tasca més visible de t...
Transeducar. Poètiques de la diversitat sexual
Transeducar és una proposta que impulsa diàlegs àgils i espais de llibertat als entorns educatius, formals i informals, en les di...
De balenes i quissos
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
La mirada al espacio educativo
Una propuesta de indicadores para evaluar las escuelas infantiles como espacios seguros y protectores Pepa Horno Goicoechea La protección...
El treball de l’autonomia dels 3 als 6 anys
En aquest article s’explica com es treballa l’autonomia a les aules de 3 a 6 anys. Per fer-ho, s’utilitzen les observacions que les ...
«¿De qué sirve un libro sin dibujos…?». Álbum y formación de lectores literarios
Alteritat
Ens hem plantejat mai, mestres i famílies, per què els nostres infants han d’anar a l’escola? Potser estem tan acostumats qu...
Obrers de l’art
L’escola cooperativa El Puig, d’Esparreguera (Barcelona), defineix la seva idea de mestra com la persona que acompanya, que escolta, que ...