Una escola amb batec
Quan el CEIP S’Olivera va obrir portes l’any 2005 no vam dubtar ni un moment a veure-hi una oportunitat per fugir del sistema educatiu tr...
Transformem les reunions amb les famílies
A l’educació infantil i primària és possible transformar la reunió amb les mares i els pares en una experiènc...
Quin lloc ocupen l´acció i l´expressió espontànies dels infants a l´escola?
El joc espontani és una necessitat dels nens i de les nenes que intentem promoure a l’escola El Martinet, situada a la població de...
En líne@: El rol del alumnado
Moraleja, una empresa de tothom
Després d’una etapa complicada d’estat d’alarma, tocarà reconstruir el nostre sistema de vida i tornar les famí...
Reflexions educatives: per què Finlàndia i què en podem aprendre?
Finlàndia té un sistema educatiu qualificat per PISA com dels més reeixits. Tot i no haver fet encara el canvi educatiu, hi ha pu...
Rosa Regàs: «Som el que hem après a la infància. Com més enrere, millor»
Rosa Regàs va assistir, dels 3 als 5 anys, a l’escola que Célestin Freinet tenia a Saint Paul en Vence (França). Recorda qu...
El joc, al cor del procés d´ensenyament i aprenentatge
«El joc és la disfressa de l’aprenentatge.»1 Us imagineu l’aprenentatge, disfressat de joc, colant-se a l’escola?...