L´organització de l´acció educativa a partir dels plans personals d´aprenentatge
A l’institut Cardener l’alumnat és el protagonista de l’acció educativa. Per aquest motiu, se li ofereix l’oport...
Preparar la rentadora, una activitat quotidiana
La vida diària brinda als professionals de l’educació múltiples i variades oportunitats de realitzar aprenentatges signific...
El semàfor: una tècnica per regular la ira
La senzilla tècnica de dibuixar un semàfor i de dotar cada color d’un missatge emocional ajuda a regular de manera apropiada la ir...
Pistes per a l’avaluació: Com pots valorar si la teva pràctica educativa és neuroeducativa?
Què és l´educació STEM o STEAM? Per què ens hi hem de posar?
La perspectiva de l’educació CTIM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), més coneguda com STEM (d’a...
Avenços, desafiaments i riscos en el camí de la personalització
Els avenços en la manera d’entendre l’aprenentatge faciliten que molts centres ja realitzin experiències de personalitzaci&o...
Marina Via Coll-Vinent, estudiant del grau d’Infantil. «Ser mestra, una manera d’estar»
«No sé dir en quin moment vaig descobrir que volia dedicar-me a l’educació. De sempre, em sembla. Als 15 anys, a l’esp...
De les preguntes
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...