Alumnat protagonista i actiu amb la classe inversa
Com aprendries a cuinar un pastís? Llegint-ne les instruccions? Veient-ne un vídeo? O… elaborant-lo tu? Si apostes per tenir un a...
I tu, què pots explicar-nos?
No únicament s’aprèn a l’escola. Aquest article presenta una pràctica on tothom té un rol destacat en el proc&...
El necessari exercici de compartir significats
Raül Manzano Tovar Centre de Recursos Pedagògics del Segrià. Lleida El mes de novembre de 2020 s’aprovava la LOMLOE, la cinquena ...
A la sala de màquines
En aquesta secció mostrem el procés d'edició de la revista i les persones que hi ha al darrere: des de la «i...
Per una pedagogia del cargol
A continuació, presentem una proposta educativa on s'exposen estratègies didàctiques per a la ralentització, que, de manera metafòri...
La formació inicial docent: repte de la LOMLOE
Jesús Manso Ayuso Degà de la Facultat de Formació de Professorat i Educació de la Universitat Autònoma de Madrid Fa ja dos an...
Ressorgeix Montessori al segle XXI?
La pedagogia Montessori ressorgeix amb força al segle xxi. Conflueix amb les darreres investigacions dutes a terme en el camp de la neuro...
Una escola per aprendre
Tal com planteja Zygmunt Bauman en la seva obra Els reptes de l’educació en la modernitat líquida, l’escola necessita una tr...