A la recerca de les pautes DUA (disseny universal per a l’aprenentatge)
No es pot parlar d’educació inclusiva al segle xxi sense parlar de disseny universal per a l’aprenentatge, un marc que optimitza l&...
El procediment d’anàlisi en la producció de textos: reconstruïr la consigna
Què cal fer per analitzar les produccions escrites dels alumnes i per seleccionar les dimensions a les quals caldrà donar prioritat en e...
Iniciar i sostenir pràctiques de docència compartida a les aules
La docència compartida (DC) esdevé una estratègia potent per l’aprenentatge entre docents i per la millora professional i d...
La gestió de les persones en un centre educatiu: reptes actuals i futurs
Linda Hargreaves: «Hay que dar tiempo a las criaturas para pensar»
Si volen, poden
Si, en general, l’atenció als alumnes més capaços és purament testimonial, en l’etapa de secundària ten...
Nous reptes, noves respostes: l’educació infantil i l’aprenentatge servei (ApS)
Els projectes d’aprenentatge servei representen una gran oportunitat perquè cadascú de nosaltres aporti el seu granet de sorra a l...
La direcció: una mirada més.
«Educar és una responsabilitat compartida». Aquesta afirmació comporta acceptar que hi ha diverses mirades, no sempre simètriques pe...