Luis Alberto Branda. Bevent de les fonts de l’ABP
L'aprenentatge basat en problemes (ABP) és un dels mètodes que ha gaudit de més arrelament en educació superior al llarg dels darrers...
Pels projectes interdisciplinaris competencials
El nou currículum per competències ha tornat a situar el treball per projectes interdisciplinaris a primer pla pedagògic. Són força ...
Saber mirar, saber creuar ponts.
L'observació i la conversa són unes bones eines per crear consciència d'allò que s'està fent a l'aula i d'allò que s'hi aprèn. L'a...
Haciendo y desaciendo, el aprendiz se va haciendo
L’acollida és el primer acte educatiu, un acte imprescindible en l’activitat del formador. Amb les paraules o amb el gest amb qu&eg...
Evaluación y formación para la mejora de la práctica asesora
En aquest capítol es tracta la millora dels serveis d’assessorament i la professionalització dels seus membres com a dos aspectes ...
Las dos misiones de la escuela
Malgrat que en la major part de països, actualment, hi ha un únic sistema educatiu que unifica tots els nens i nenes en una mateixa escol...
Pedagogía crítica como proyecto de profecía ejemplar: cultura y política
A partir de l’anàlisi del debat actual sobre el professionalisme del professorat, aquest capítol ofereix una visió de com l...
Factura de energía eléctrica en la vivienda
Presentación y contexto de la actividadEl área de tecnología está íntimamente ligada con procesos y actuaciones del día a día. "La...