Célestin Freinet, un animal polític i pedagògic
En aquesta secció es tracta de treure la pols a textos i a iniciatives poc o molt conegudes i que són presents al debat i a la prà...
Avaluació de la funció directiva
En aquest article volem compartir algunes reflexions sobre com el model d’avaluació de la funció directiva pot fer una contribuci&...
Escola rural i comunitat
L’organització multigrau, un cop acabada la seva funció històrica per afavorir l’alfabetització de les perif&e...
Segur que… «Ara és demà»?
El debat sobre l’educació continua encallat. El marge per tirar endavant una proposta o una altra no té prou consens. Una ll&agrav...
Assossec educatiu
En aquest article d'opinió, Francisco Luna afirma que, en un entorn tan accelerat i canviant com l'actual, la clau ja no ra...
De desitjar
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
John Abbott: «Els infants han nascut per aprendre, no per ser ensenyats»
Quin és el sentit de l’escola al segle XXI? Per reflexionar sobre aquesta qüestió, John Abbott recula fins a l’origen d...
Relació i comunicació entre els agents educatius i l’escola en el territori.
La reflexió sobre el treball des de la proximitat, el treball cooperatiu entre els agents educatius i l'escola en un espai concret, l'el...