Conversar per comprendre
Les situacions problema… anys després
Aquest article conté una entrevista realitzada a Philippe Meirieu al voltant del concepte de situació problema, el qual ell va encunyar...
Ensenyar gramàtica: quan el perquè articula el què i el com
El rol de l’ensenyament gramatical a l’educació lingüística és objecte d’un debat permanent. Dos dels focu...
El pati no és com ens pensàvem
Comprendre l'espai a través de la vivència i l'estudi ens fa conscients de les necessitats i les possibilitats que ens ofereix el nostr...
Adjectius, al jardí!
La present seqüència didàctica intenta generar la reflexió metalingüística en l’alumnat de quart d’E...
Programar es hacer un mapa
Escriure és participar en una societat alfabetitzada
Plantegem una revisió de les bases de l’ensenyament de l’escriptura a l’educació obligatòria en dues parts. En ...
Construir l’aula i l’escola des de la condició humana.
L'aula i l'escola són espais que es construeixen i que adquireixen vida en la mesura que els habitem persones amb les nostres històries...