Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor educatiu del xapapote.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La reforma educativa del PP o el retorn a la meritocràcia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Equips de treball conjunt.
A l'hora d'afrontar la feina de dinamització d'equips de treball, és important anar més enllà de la tasca amb els grups de mestres i tenir en compte també la dinamització dels equips de treball de les AMPA de cada escola. Amb equips de treball conjunts es pot aconseguir avançar molt amb l'objectiu de millorar encara més l'escola pública, i superar així les velles creences que a vegades enfronten els dos col·lectius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'organització del treball en equip.
Desenvolupar dins del claustre creences positives entorn de la nostra feina com a professionals de l'educació, a la vegada que implementar estratègies organitzatives que facilitin aconseguir els objectius fixats, tindrà com a resultat un treball en equip més ric, més assumible per tothom i més eficaç.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com crear un bon ambient de treball a l'institut.
El professorat, igual que l'alumnat, també és divers. Reconèixer i acceptar aquest fet és un primer pas perquè els equips docents puguin aconseguir
dur a terme un treball en equip que permeti dinamitzar la vida educativa del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les reunions: contingut i desenvolupament.
Les reunions dels equips docents han passat a formar part de la cultura del centre educatiu. Ens reunim per tractar multiplicitat de temes i rebre informacions, de manera que la cultura de la reunió s'ha afegit a les tasques que desenvolupem els docents i les docents. Des d'aquest article s'explica com dinamitzem els continguts i el desenvolupament de les reunions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball en equip: eina bàsica que cal desenvolupar.
Els coneixements i les habilitats que ha de tenir un mestre o una mestra per poder dur a terme un treball de qualitat han canviat molt en els darrers anys. La formació inicial rebuda a la universitat pot haver estat insuficient o allunyada de les necessitats actuals de l'ensenyant, la qual cosa comporta que necessiti formació permanent, tant de manera individual com grupal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Em veus o em mires? Em sents o m'escoltes?» Els tallers dels sentits.
En aquest article es presenta el recull d'una experiència que hem dut a terme a la nostra escola durant el curs 2002 i que ens ha semblat interessant compartir-la amb altres professionals del nostre camp. Es tracta d'uns tallers de ciències, entorn del tema dels sentits, treballats a l'etapa de primària en un centre d'educació especial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taller d'escriptura creativa per a primària.
És per això que de seguida em varen interessar els tallers d'escriptura creativa que realitza la professora Begoña Buil, tant pel que fa al propi enriquiment
professional (noves idees, estratègies més dinàmiques, etc.) com per la seva aplicació pràctica i immediata a l'àmbit escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els escacs, una eina educativa.
Per a nosaltres, els escacs són una eina perquè els infants exercitin la seva capacitat d'analitzar racionalment, perquè aprenguin a pensar i assumeixin les bondats o els defectes de cada jugada després d'haver-la fet com a conseqüència d'una decisió pròpia. Diferenciem, al llarg d'aquest article, entre els escacs
escolars i els extraescolars, i convertim el tauler i les peces en una maqueta per a la presa de decisions, i també analitzem com influeixen en l'educació dels valors i en la formació integral de l'escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mesures d'atenció a la diversitat en l'àrea d'educació visual i plàstica.
En el present treball proposem fer una lectura de les mesures d'atenció a la diversitat des de l'àrea d'educació visual i plàstica, per a l'etapa d'ensenyament secundari obligatori, que el centre ha agrupat en una escala de set nivells que van de menys a més especificitat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teatre i educació, II. Una visió des de dins.
En aquest article, pretenem completar la visió del paper que el teatre té a l'educació aportant la visió del mestre o la mestra que du a terme activitats teatrals. Des de sempre, hem trobat, a les escoles i als instituts, aquella persona, a vegades especialista en llengua, que creu que el teatre pot ser una eina important per a l'educació del nostre alumnat. És aquella persona que, amb una formació teatral sovint autodidacta, s'encarrega de portar el grup de teatre del centre, de realitzar els tallers de teatre de la seva escola o els crèdits variables de teatre del seu institut.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De l'escolaritat compartida a la col·laboració amb l'escola ordinària.
El motiu d'aquest article és el de compartir la nostra experiència professional i obrir un espai de reflexió que ajudi a imaginar diversos models d'atenció als alumnes i a les alumnes amb necessitats educatives especials, per tal que cada vegada es trobin més inclosos en el sistema educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vivim sota la pressió del temps.
Ja fa uns quants anys que es parla i es debat sobre la necessitat d'establir un nou calendari escolar. Des de la FaPaC, vam llançar una proposta segons les noves
realitats socials, que afecten tant l'escola com la família. Hi remarcàvem que hi ha un horari per als mestres, un per als alumnes i un per al centre que no cal pas que coincideixin.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 92: Els altres mons de l'art actual.
Aquests autors intenten posar al dia l'educació artística partint dels canvis que hi ha hagut a les ciències socials i a les ciències de l'educació. Analitzant la història de l'educació artística, denuncien que es poden dividir totes les tendències que hi ha hagut al llarg de la història a partir de dos grans blocs: les que entenen l'art
com a raó o les que entenen l'art com a emoció. Així doncs, intenten superar aquesta dicotomia creant una teoria que dóna lloc a una història de l'art descriptiva i no pas prescriptiva, per mitjà de la qual s'intenta comprendre les produccions artístiques com un acte de comunicació més, estudiant les seves possibles peculiaritats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La dinamització dels equips docents.
La millora de la qualitat de l'ensenyament passa indefugiblement per una millora de la cohesió dels equips de professorat. I aquesta millora és la conseqüència
de compartir uns valors i uns objectius, de potenciar la motivació i la cooperació. Tot això amb l'impuls i l'acompanyament d'unes persones que assumeixin el lideratge d'una forma eficaç, decidida i motivadora.