«En ruta a l’escola» és una Situació d’Aprenentatge duta a terme en el Col·legi Rural Agrupat (CRA) Los Alijares, situat a Ibahernando (Càceres), amb el propòsit de promoure desplaçaments segurs, autònoms i responsables per part de l’alumnat
Per a aconseguir-ho, s’ha desenvolupat aquesta interessant experiència en la qual, durant dos mesos, es van realitzar diverses activitats que van abastar des de la creació de senyals de trànsit fins a la planificació de rutes segures cap a l’escola. Tot això des d’un enfocament interdisciplinari ja que van integrar competències i valors de diverses àrees com a coneixement del medi, educació artística, llengua, educació física i matemàtiques. A més d’enfortir habilitats pràctiques, la iniciativa també va promoure la consciència mediambiental, la creativitat, el treball en equip, involucrant a tota la comunitat educativa en el desenvolupament de la proposta.
A continuació, podeu veure algunes imatges de les activitats realitzades:
Si voleu saber més sobre el tema, no us podeu perdre la descripció completa de l’experiència amb el detall de cadascuna de les seves fases (des de la sensibilització inicial fins a la planificació de rutes i jornades amb la Guàrdia Civil), així com la seva proposta d’avaluació, que ens comparteix Juan Ramón Clemente Borreguero (mestre i director del centre) en l’article «En ruta a l’escola. Desplaçaments segurs, autònoms i responsables». Us animeu a dur-la a terme en el vostre centre?
Podeu aprendre més sobre Situacions d’Aprenentatge i descobrir altres exemples pràctics en la Revista Guix 507 (clic aquí).
També et pot interessar…
L’objectiu és fer visible que molts dissenys didàctics actuals incorporen barreres que fan que alguna part de l’alumnat no pugui participar-hi o el faci amb un nivell menor d’aprenentatge i rendiment. Per ajudar a la comprensió dels plantejaments que es proposen, el manual ofereix una exemplificació d’una SdA que es va construint alhora que es van abordant les diferents fases (Clic aquí).