Transformem els patis escolars
Transformem els patis escolars Naturalitzats, coeducatius i enriquidors Som part del problema, però també som part de la solució. Hem d...
El retorn a la natura des d’una perspectiva historicoeducativa
Jordi Garcia Farrero Universitat de Barcelona Aquest text traça un itinerari que comença amb Rousseau i que s’acaba amb el moviment de...
Aprenem junts
Aquest projecte és una proposta interinstitucional entre la residència Zuetxe i l’escola CEIP Urkitza HLHI per promoure l’ap...
Embranzida de futur. Fem camí cap al canvi!
Aquest temps de confinament obligat també ha representat una oportunitat de reflexió pedagògica a la ZER L’Oliver. Han esta...
Francesc Ferrer i Guàrdia: L’escola, espai de preservació i projecció
Francesc Ferrer i Guàrdia L’escola, espai de preservació i projecció L’escola ha estat sempre terreny de disputa, tant per ...
Raons i idees per desenvolupar un currículum ecosocial
Fragilitats i fortaleses de l’escola
En una societat complexa, l’educació en general i l’escola en particular presenten una doble fragilitat. Atrapada entre disputes id...
Cocreant unes ciutats coeducadores
Les experiències de cocreació d’espai públic amb infants ens permeten sumar estratègies i metodologies per consolida...