Utopies i distopies a l’ensenyament literari
A partir de textos escrits per estudiants de la carrera de Lletres en una universitat argentina, en el present article s’hi analitza l’ev...
La història a primària. Complexitat i reptes de futur
Els dissenys curriculars successius han minoritzat la història a primària. Aquesta situació contrasta amb una efervescènci...
El que no és lectura ni escriptura
L’avaluació de qualsevol àrea o matèria passa massa sovint per les formes d’expressió escrita o oral. Tots dos...
Intervenir-hi sense interferir-hi: el canvi del paper de la persona adulta
Trobar la millor manera d’intervenir en el món de l’infant sense interferir-hi és difícil, per això el treball...
Repensem la professió?
L’ofici d’ensenyant és una professió complexa. Costa trobar algú que no en parli bé. Tothom sap, governants in...
La biblioteca escolar es cosa de todos y todas
Josep Maria Esteve, director de l’Institut Escola Jacint Verdaguer, de Sant Sadurní d’Anoia. Qua...
És un home apassionat. Qui l’ha sentit, no podrà negar-ho: parla de pedagogia com qui parla de les aventures d’un pirata als...
Els avis i les àvies, una altra educació
On se situa l’acció educativa dels avis i les àvies? Les persones de més edat ofereixen una relació de complicitats ...