Fonaments teòrics de l’ensenyament de la literatura a secundària
L'ensenyament de la literatura es va vehicular, originàriament, a través de la seva història i es va dissenyar com a eina de suport pe...
Anticipació, comprensió i aprenentatge a partir de textos
Consigna Afavorir en l’alumnat una disposició activa davant la lectura de textos abans de llegir, aportant-li motius per llegir-los. Prop...
Feliz y contento
Darwin a classe de llengua: parlar per llegir i escriure millor.
Aquest article té com a objectiu bàsic relatar un procés de treball des de l'àmbit de llengua i abordar els nous reptes educatius i s...
¿Replantearse la profesión?
El projecte lingüístic a secundària
L'article presenta el projecte lingüístic de centre com un instrument que forma part del projecte educatiu i que té la funció d'orien...
Paulo Freire: L’alfabetització com a lectura del món: una aposta radical per a la pedagogia críti...
Llegir no és dir una lletra després d’una altra. Escriure tampoc és un acte mecànic. Una acció i l’altra són...
El aprendizaje servicio, una propuesta innovadora para trabajar con la comunidad