Escribiendo críticas teatrales. Experiencia de secundaria
Aquest capítol aborda els projectes d’escriptura centrats en la redacció de crítiques teatrals i el seu interès did&...
Què en sobreviu de l´educació quan no hi ha escoles?
Què en sobreviu de l’educació quan el present es veu amenaçat davant de la impossibilitat d’acudir a les escoles? Qu&...
Ús del temps per part de la infància i l´adolescència
Els temps extraescolars d’infants i d’adolescents són objecte de reflexió i de controvèrsia social. El debat é...
Mirant cap al cel
Els continguts relatius als fenòmens atmosfèrics i astronòmics constitueixen un «clàssic» en la formació...
De la entrevista al reportaje periodístico (o de la lengua oral a la escrita)
Aquest capítol presenta una experiència real d’aula perquè l’alumnat aprengui a passar del monòleg oral inform...
Quan la vida quotidiana esdevé l´escola
El passat 13 de maig de 2020, en ple confinament, l’escola Illa de Sabadell celebrava una trobada virtual amb la presència d’Eul&ag...
Coneguem Salvador Espriu
Aquest article presenta l’experiència de la realització, a diferents escoles de Catalunya, d’un taller didàctic sobre...
Sortir a l’espai proper
L’escola Mas Rampìnyo, de Montcada, gaudeix d’un entorn privilegiat al qual les mestres volen retornar el valor educatiu que t&eacu...