De châtaignier a castanya
Què passa quan realitzem un taller de traducció de còmic plurilingüe amb estudiants que no coneixen la llengua original del ...
Aprenentatge cooperatiu a l’aula i al centre
La recerca psicoeducativa ha mostrat moltes evidències sobre com l’aprenentatge cooperatiu millora el rendiment acadèmic dels estu...
L’animació escolar a la lectura literària: estratègies i experiències
En la formació integral de les persones, la competència lectora i la creació d’hàbits de lectura i d’escriptur...
Hi ha maneres d´apaivagar el malestar de mestres i criatures a l´escola?
Molts mestres es pregunten sovint si és possible treballar amb menys angoixa i reduir el malestar propi i el dels infants que tenen al se...
Una xarxa de contextos per a l’activitat matemàtica
Amb aquest article, voldria fer referència a dues característiques clau que, al meu entendre, ha d'adquirir a l'aula una activitat mate...
Teoría de aprendizaje
Mikrotextos per al desenvolupament de l’expressió escrita
Dins l’àmbit acadèmic no és fàcil proposar tasques d’escriptura sense atabalar l’alumnat, ni que el prof...
“D’ahir i d’avui”, un projecte d’escola, interdisciplinari, intergeneracional i d’aprenentatge s...
En una societat com la nostra, caracteritzada per una pèrdua de valors socials i una manca de comunicació intergeneracional, és n...