Reptes actuals en la pràctica educativa infantil
Sobre la construcció de ponts interdisciplinaris, fonamentats en evidències rebudes des de la neurociència, la psicologia i l&rsq...
Què ens diu la neurociència sobre com s’aprèn?
La neurociència ens proveeix d’un conjunt ampli i profund de dades que ens poden ajudar a realitzar la pràctica educativa i el des...
«Jo de gran vull ser presidenta». Quan la ciència empeny els somnis de la infància...
Andrea Khalfaoui Larrañaga Investigadora postdoctoral a la Universitat de Deusto andrea.khalfaoui@deusto.es Formular i mantenir expectati...
Del joc a la ludificació. Mites i llegendes de les TIC
A l’educació del segle xxi hi ha dos conceptes nous (tot i que fan una certa flaire d’antic) que ens arriben amb la pretensió...
La tornada al col·le
La memoria de trabajo
Quan evoquem algun dels nostres coneixements o records, els situem en l'anomenada memòria de treball. Aquest capítol se centra en aix&og...
Òscar Prat: «El conflicte és per a mi una oportunitat d’aprenentatge i el diàleg és l’ei...
Des del principi, l’Òscar Prat agafa les regnes de la nostra conversa telefònica i comença explicant-me que l’educaci...
La participació de l’alumnat als centres és possible i necessària
Començo aquestes línies entre la responsabilitat i el somriure. La responsabilitat que em porta a l’atreviment d’escriure so...