Literatura, cinema i ciència
Utilitzar el relat com a font d’aprenentatges és una tendència reivindicada per psicòlegs cognitius i neurocientífic...
La transferibilitat de les evidències a la pràctica educativa
Totes les persones que formem part de Graó estem compromeses amb la millora de l’educació. També tu, lectora, lector, que segueix...
Desplaçar-se millor
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre esti...
Ensenyar a resumir
El propòsit d’aquest treball és verificar si l’ensenyament explícit d’estratègies per realitzar un resum...
El color blau
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), breus retalls de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Aquí juguem, i allà aprenem? Una educació infantil que ho tingui tot
Andrea Khalfaoui Larrañaga Investigadora postdoctoral a la Universitat de Deusto andrea.khalfaoui@deusto.es En una escola bressol d’Edimb...
Com es pot establir un diàleg constructiu amb l’alumnat?
La secció «Filosofem» ha arribat a port. Hem navegat durant molt de temps per les aigües de les publicacions de Graó i ...
La correcció dels escrits: del vermell al núvol
Amb l’arribada d’Internet, la correcció dels escrits dels alumnes continua sent feixuga i necessària, però tamb&eacut...