Llegir, escriure i imaginar mons possibles
En aquest article es comparteix una experiència didàctica al voltant de l’escriptura realitzada a Pereira (Colòmbia), en qu...
Elaborar inferències a l´aula
Inferir és una habilitat cognitiva que afavoreix la comprensió lingüística, l’aprenentatge i també l’ajus...
Camí cap a la utopia o la realitat
El procés d’oposició és un camí llarg i complex al qual ens hem d’adaptar per continuar creixent. Aquesta expe...
Les destreses lectores i els mapes per satèl·lit
El tema de l’article s’emmarca en l’alfabetització en una segona llengua de persones adultes immigrants dintre de l’edu...
Joan Fuguet, mestre i professor a la Universitat Rovira i Virgili, formador de mestres i de direc...
Dedicar-se 34 anys a la docència, 28 de mestre, 18 dels quals de director, i ara impartir classes a la universitat i no sols no estar-ne ...
L’ESTELA DE… JOHN DEWEY: L’ESCOLA NOVA I COMPRENSIVA
Aniversari de John Dewey, 1949 Salvat Editores John Dewey (1859-1952) és reclamat per la filosofia com un dels seus, però aquí volem pa...
Ser docent
En el present article s’hi mostren les condicions necessàries per accedir a la funció pública, com se’n desenvolupa e...
Ensenyar llengües des d’un enfocament metodològic global
El sistema educatiu de Catalunya incorpora el tractament integrat de les llengües (TIL) i el tractament integrat de les llengües amb els ...