El papel de las emociones en el aprendizaje
Aquest capítol afronta un dels temes més importants en els processos d'aprenentatge i ensenyament: el paper de les emocions. Amb freq&uu...
Las creencias
En aquest capítol es reflexiona sobre els coneixements previs de l'estudiant com a factor decisiu que condiciona els processos d'aprenent...
La metacognición
En aquest capítol es descriuen els aspectes relatius a l'autoregulació cognitiva, o la metacognició, associats a la competè...
La autorregulación emocional
L'autoregulació emocional té molt a veure també en l'autoregulació de l'aprenentatge. En aquest capítol es definira...
Prometem el mar
El mes de gener de 1936 un mestre promet als seus alumnes d’un poblet de Burgos que els portarà a veure el mar, però en esclatar l...
Ni una gota perduda!
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre esti...
Juguem?
Etimològicament la paraula joc ve del llatí iocus, que significa ‘diversió, esbarjo, broma, passatemps’. El joc &eacu...
La grip a les escoles.
L'harmonització de les necessitats de la comunitat amb les línies educatives per a persones adultes establertes per la Generalitat ha c...