Conquerint els espais del nostre col·le
L’experiència que portem a terme a l’escola Arcadia està basada a aconseguir que cada nen i cada nena de qualsevol etapa edu...
L´organització de l´acció educativa a partir dels plans personals d´aprenentatge
A l’institut Cardener l’alumnat és el protagonista de l’acció educativa. Per aquest motiu, se li ofereix l’oport...
El semàfor: una tècnica per regular la ira
La senzilla tècnica de dibuixar un semàfor i de dotar cada color d’un missatge emocional ajuda a regular de manera apropiada la ir...
Feliz y contento
Una educació per afrontar el previsible col·lapse socioambiental
Marta Pascual reflexiona sobre la necessitat que des de l'escola desmuntem les suposades veritats que la cultura desenvolupista ens ha in...
Josep Maria Esteve, director del Instituto Escuela Jacint Verdaguer de Sant Sadurní d’Anoia (Bar...
És un home apassionat. Qui l’ha sentit, no podrà negar-ho: parla de pedagogia com qui parla de les aventures d’un pirata als...
Educació intercultural, educació en la diversitat i excel·lència: El projecte de l’Escola San...
A l'escola Sant Jaume de la FEP, de l'Hospitalet de Llobregat, en els darrers anys i en el marc de l'educació en la diversitat i l'educa...
El dret a l’educació: un dret universal en risc