Aprenents autònoms
Les funcions executives i els processos metacognitius són elements fonamentals perquè les nostres alumnes i els nostres alumnes esdeving...
EN LÍNI@: Sobre l’anàlisi sintàctica
De las simulaciones a las distribuciones: uso del ordenador
¿Cuándo una serie de repeticiones es "larga"? ley empírica del azarEn una serie larga de repeticiones de un experimento, la frecuencia...
Incluye la convivencia
Incluye la convivencia Esmeralda Llorca Valmaña Partiendo de la premisa de que la escuela inclusiva es la que cuida la convivencia, el ar...
L´educació literària en els llibres de text de secundària
El propòsit d’aquest article és presentar els resultats d’una anàlisi comparativa sobre com els llibres de text de pr...
D’avis i balenes
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Enseñar a ser ciudadanos: una experiencia didáctica sobre el sentido del deber y de la responsa...
El punto de partidaLa aparición de la asignatura de educación para la ciudadanía ha generado una extensísima bibliografía sobre lo q...
Educar para crear
En las últimas décadas la forma en que niños y adolescentes se comunican y acceden a la información ha cambiado profundamente. La pre...