Ensenyar a escriure
En aquest article, pretenc reflexionar sobre el sentit i la qualitat de les pràctiques orals i escrites que les mestres i els mestres he...
Llegim i creem a partir del món poètic de Brossa
Una de les funcions de la lectura i de l’escriptura és la de promoure el gaudi entre les persones que les practiquen, i treballar a parti...
“Un docent afecta emocionalment l’infant” Boris Cyrulnik
La resiliència s'ha definit com la capacitat per resisitir i refer-se davant les situacions traumàtiques. Capacitat que, com diu Cyruln...
Brossa i Martí i Pol, dos poetes per treballar la poesia a primària
En el present article es mostren les propostes educatives que ofereixen les fundacions Joan Brossa i Miquel Martí i Pol per treballar la ...
Projecte Intergeneracional. “Avi/àvia, aporta’ns a l’escola el teu saber”
El curs 2009-2010, per tal d'activar les relacions intergeneracionals, la FATEC va engegar el projecte «Avi/àvia, aporta'ns a l'escola ...
Què em vols, poesia? O de com podem alimentar l’ànima amb paraules
Al col·legi Verdemar, de Santander, s’omplen cada any molts fulls de paper amb poemes i versos. N’hi ha uns que ofereixen ritme i m...
El foment de l’emprenedoria a l’escola rural
El projecte RuralActiva neix per impulsar l'emprenedoria als territoris rurals catalans. Una estratègia de futur bàsica és el foment d...
Maria Apellaniz Garro: «A les empreses els demano que facin un exercici real d’inclusió»
La Maria és educadora social des de fa quinze anys, i en aquest temps s’ha especialitzat en la reinserció de persones amb alguna d...