D’avis i balenes
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Les TIC-TAC-TEP aterren a les biblioteques escolars
Les eines i les possibilitats que ens ofereix la web social a les biblioteques escolars i per realitzar les activitats de foment de la le...
Material complementari: (En)Raonem en parella: tutoria entre iguals per desenvolupar la resoluci...
(En)Raonem en parella és un programa educatiu desenvolupat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de la UAB, que, emprant la...
Ens han ferit l’escola
Ens han ferit l’escola; l’escola de la diferència, l’escola on la paraula circula lliurement, l’escola de l’acord...
Aprendre de l’aula: aprendre a indagar
En aquest article, s’hi presenten algunes propostes per fomentar, entre els futurs docents de llengua i literatura, una mirada crítica i ...
L’àlbum dins la narrativa visual.
Més sovint del que ens pensem, veure equival a saber. Per aquest motiu, des del segle XVII, s'insisteix en la conveniència d'illustrar ...
Quan no hi ha lletra. L’àlbum a l’aula d’acollida d’ESO.
La utilització d'àlbums a les aules d'acollida és un bon recurs per treballar tant les competències literàries com les competències...
L'essencialitat de l'escola a debat
L’essencialitat de l’escola a debat Joan Domènech Francesch Mestre A quest dossier té un gran component d’inestabilitat. C...