Open: mi historia
La educación inclusiva
Mantenir tots els alumnes junts en una mateixa via educativa fa més difícil l’ensenyament a causa de la seva heterogeneïtat. ...
Són emocions, sonen emocions
Des de fa molts segles, la música s'ha considerat un llenguatge que afecta la persona a diferents nivells. Avui en dia, els estudis cien...
Poblar l’escola. Acollir i integranr els mestres que hi arriben
Si fem un parallelisme entre poble i escola i ens preguntem qui pobla aquest poble que és l'escola, la resposta genèrica seria: «Les p...
Temps d’escola, temps de vida.
El text pretén presentar una reflexió sobre l'ús del temps en l'àmbit educatiu, des de la convicció que educar és una activitat len...
L’ofici del cos
L'escola infantil Aire Lliure, d'Alacant, fa una opció clara per escoltar els nens i les nenes i per incloure el món afectiu en la tasc...
¿De qué alumnado de mayor vulnerabilidad al riesgo y al maltrato hablamos?
Volem fer una referència especial a aquells grups d’alumnes que, per les seves condicions específiques o bé pels entorns fa...
La intervención educativa con el alumnado de altas capacidades
La intervenció educativa està considerada una de les parts més importants del procés d’ensenyament i aprenentatge, j...