Es pot aprendre ensenyant?
Els docents, com a professionals de l’ensenyament, hem viscut experiències d’haver après ensenyant. A més, sovint hem...
Efectes d’ensenyar gramàtica integrada a l’escriptura de narracions
Aquest article presenta els resultats de la implementació d’una unitat didàctica per ensenyar gramàtica i estructura textua...
La lletra, amb els jocs de taula entra
Un dels objectius docents més perseguits al llarg dels darrers temps és fer que l’ensenyament sigui quelcom divertit, amè, ...
La lectura en pantalla a les aules
Un text s’entén millor si està imprès en paper que no pas si el llegim en pantalla. L’equip d’investigaci&oacut...
El trencaclosques dels projectes
L’article que presentem es contextualitza en la transformació profunda de les escoles de la xarxa de Jesuïtes Educació, l&rsq...
Mil vegades repetida
L’article proposa una seqüència didàctica que cerca desenvolupar eines per analitzar notícies falses. Les activitats o...
Quin lloc ocupen l´acció i l´expressió espontànies dels infants a l´escola?
El joc espontani és una necessitat dels nens i de les nenes que intentem promoure a l’escola El Martinet, situada a la població de...
Conflicte armat a Colòmbia i escriptura de contes infantils
Aquest text neix de l’experiència pedagògica viscuda en una zona rural de Guaviare (Colòmbia) situada enmig del conflicte a...