Construïm una sínia
Partir dels interessos de les criatures, tenir en compte què volen fer i què volen aprendre és una condició necessà...
La comprensió lectora a l’aula: de la situació cooperativa a la metacomprensió
En aquest article, s'hi fa una proposta d'anàlisi de la comprensió lectora on s'integren les diferents habilitats de pensament de l'alu...
El musicograma como recurso de notación musical no convencional en musicología
Dificultats de comportament: centrar-nos en els aspectes positius
Quan un alumne o una alumna ens crida l’atenció perquè mostra un comportament problemàtic, ens solem centrar en el que fa m...
L’ensenyament de la lectura a secundària
L'article defensa la necessitat de continuar l'ensenyament de la lectura a l'educació secundària. D'una banda, cada àrea hi ha de cont...
Tú la letra y yo la música
“Això no és llegir, mestre!”
La lectura té múltiples aspectes. Apropiar-se de les estratègies que permeten interpretar un gràfic, aprendre les normes d...
L’ensenyament de la literatura a l’ESO: primeres preguntes
En el present article, s'hi proposa una reflexió adreçada als professionals novells, prèvia a qualsevol intervenció en l'ensenyament ...