Revertint l’oblit de les dones en el material escolar: 50 vegades rebel
El currículum d’educació elaborat pel Govern Basc advoca per la igualtat d’oportunitats per a tot l’alumnat (Decret 23...
I si no fossin només jocs…?
L’article defensa la necessitat de començar a tenir en compte els videojocs com a terreny creatiu amb el qual cal practicar la mediaci&oa...
Formar lectors aventurers
La bretxa entre una formació escolar sobre l’estructura narrativa restringida i la complexitat d’aquest recurs a la literatura infa...
Multimodalitat i educació literària
La literatura infantil i juvenil digital (LIJD) presenta reptes interpretatius nous per als lectors en formació. Aquest article se centra...
Ficció digital a l’escola, un tema de tothom
Al CEIP Fray Pablo de Colindres vam abordar un projecte de centre que té com a finalitat que el professorat esdevinguem mediadors cultura...
Passejar-se, contemplar i relacionar
Al present article s’hi ofereix un dispositiu d’aula amb què es poden treballar actituds pausades i contemplatives per construir se...
Del lector al docent en la lectura digital
L’article que presentem se centra en les reaccions dels estudiants en referència a la lectura d’obres digitals. S’hi mostren ...
Quina ficció digital per a quina realitat educativa?
L’article recull les característiques expressives principals que defineixen la ficció digital infantil i juvenil com a esfera cult...