La literatura, quelcom més que un desig
L’objectiu d’aquest article és mostrar l’espai curricular que ocupa la formació literària inicial en el profess...
La lectura i l´escolta crítiques
La lectura crítica és escolta crítica. Hi ha lectura crítica quan el pensament assoleix la màxima elevació; ...
Imaginant el Romanticisme
Per aconseguir un bon aprenentatge dels continguts de literatura castellana a ESO i batxillerat és imprescindible que l’alumnat conegui i...
Ressenya: El poder de las palabras
En context: Cartes, jocs i emocions
És vital arribar a un coneixement previ de les característiques del nostre alumnat i trobar amb ell una resposta recíproca amb ac...
De l’objecte al subjecte
Avui dia, no és possible entendre el concepte de competència comunicativa si no integra els coneixements ni les destreses que fan possib...
La gestió eficaç del temps de classe
La lliçó magistral ha deixat de ser un model pedagògic vàlid a les nostres institucions docents. Això no obstant, n...
En context: Diguem les coses pel seu nom
L’observació i la reflexió lingüisticoliterària es realitzen mitjançant dos audiovisuals que permeten concretar...