El disseny de materials didàctics
Les propostes del llibre de text depenen de les intencions i de les concepcions educatives del govern i dels autors, mentre que el paper ...
Ensenyar i aprendre a ensenyar llengües
Llengua en les pràctiques de lectura, escriptura i oralitat
Un dels objectius d’una classe de llengua és augmentar el repertori de coneixements sobre un idioma particular i de saber fer en aquest i...
L’EVIDÈNCIA EN LA PRÀCTICA
L’EVIDÈNCIA EN LA PRÀCTICA La retroacció durant les revisions mútues de cartes Evidència aplicada Comentaris d’un...
Tot mirant-se al mirall
Com s’ha d’ensenyar a escriure per aprendre a secundària? Quan haurien d’(aprendre a) escriure els estudiants? Quins só...
Escriure a través del currículum
L’escriptura acadèmica és el sistema semiòtic principal utilitzat a l’ensenyament secundari per delimitar una idea, c...
En context: Ens posem a la pell dels modernistes
Al present article s’hi proposa la visita a dos espais modernistes acompanyada per la lectura d’un poema i l’elaboració d&rsq...
Els arquetips universals
Els mecanismes per fomentar l’esperit crític de l’alumnat d’educació secundària no sempre són clars. Per...