Persones vulnerables
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre esti...
Comunicació de l’avaluació utilitzant el portafolis
Lluny de ser un procés adreçat a qualificar l’alumnat o a establir classificacions, entenem l’avaluació com un factor...
Una educació per afrontar el previsible col·lapse socioambiental
Marta Pascual reflexiona sobre la necessitat que des de l'escola desmuntem les suposades veritats que la cultura desenvolupista ens ha in...
LOMCE, participació i democràcia, alguna cosa nova?
La LOMCE és una proposta legislativa que incideix poc en l’estructura geneneral de participació dels centres heretada de les norma...
Sortida d´estudi al bosc de l´Isern
En aquest article, s’hi relata l’experiència realitzada amb alumnat de cicle superior de primària, consistent en un treball ...
Jocs per conèixer-se
A principi de curs, quan s’incorpora un infant nou a classe o, senzillament, quan, a tutoria, decidim que cal una mica més de coneixement...
Educació física emocional
Mitjançant aquesta proposta didàctica, pretenem donar una idea general del que seria una educació física emocional. Intent...
Competències bàsiques en matemàtiques: una reflexió sobre el càlcul amb temps controlat.
En les pàgines següents, hi destacarem el paper que té la rapidesa de càlcul com a indicador de la qualitat de les estratègies aritm...