Cada gota compta
En un món en què el canvi climàtic és cada vegada més evident, esdevé urgent i necessària l’edu...
Com fer un préssec amb fang
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Xavier López: «Vam començar per saber qui som, per escoltar-nos»
L’escola Octavio Paz, situada al barri de Navas de Barcelona, és un d’aquells llocs on una recupera de sobte l’esperanç...
Material complementari: A l’escola… toquem instruments musicals
Tal com diu Josep-Manel Vega, «cal entendre el treball amb instruments musicals com un procés. Només una metodologia que desenvolu...
Aprendre a treballar en equip
En aquest article, després de fer una referència breu al procés de formació realitzat al centre sobre el Programa CA/AC (&...
Evidències per a l’estudi de les fases del cicle de l’aigua
En aquest article es descriu l’experiència duta a terme amb una colla de nenes i nens de primer d’educació primària, ...
A l’escola… Toquem instruments musicals!
Tal com diu Josep-Manel Vega, «cal entendre el treball amb instruments musicals com un procés. Només una metodologia que desenvolu...
[Re]Pensar i organitzar la tutoria per a un pràcticum professionalitzador en la formació de mes...
La formació incial de mestres es caracteritza pel seu tarannà professionalitzador. A més dels coneixements sorgits de la recerca,...