Teresa Punta: «Les dones mestres som bombes de llavors»
Ha estat mestra, directora d’escoles i supervisora de la província de Chubut, l’Argentina. A llarg d’anys de feina ha anat co...
No etiquetar, sinó conèixer
Classificar una criatura en funció de les capacitats o del caràcter que mostra provoca efectes en la construcció de la seva ident...
Noves possibilitats amb la realitat augmentada
Starclass és un projecte integral ludificat realitzat al CEIP Ciudad de Badajoz que persegueix l’objectiu de motivar i millorar la compet...
Escoltant les veus dels infants a l’escola
Aquest article recull el procés de consulta realitzat a un grup de nens i nenes de cinquè de primària sobre els espais escolars d...
Una comunitat lectora: CRA Entreviñas
A causa de les dimensions de les escoles rurals, la comunicació que s’hi estableix entre famílies i mestres és més d...
El contacte físic en l’educació
Una de les necessitats bàsiques de l’ésser humà és la necessitat de pertinença, de saber que pertanyem a un g...
Apr3nde y empr3nde en 3D
En aquest article us presentem el projecte d’innovació educativa Apr3nde y empr3nde en 3D, realitzat al CBM Joaquín Carrión...
L’escola intrusiva
El concepte d’"escola intrusiva" respon a un model de pedagogia alternativa que fuig dels paràmetres pedagògics tradicionals i que...