Les cinc ces
Si, quan parlem d'un món més sostenible, de seguida ens vénen al cap «les tres erres» (reduir, reutilitzar i reciclar), quan parlem ...
Célestin Freinet. Un mestre compromès i vigent
En el tema d’aquest curs hem abordat la pedagogia Freinet des de perspectives molt diverses. El present article situa la figura de Célest...
Projecte A l’escola, cuinem plegats
L'experiència que es presenta a continuació és la realització de tallers de cuina i assessorament per a alumnat i famílies des de l'...
Dissenyar un ambient per a la infància: espais, infants i relacions.
L'organització per racons, estesa a totes les aules d'educació infantil, sorgeix d'atendre les necessitats que manifesten els nens1 d'a...
Habitar l’aula des de les intencionalitats i els significats
Plantegem algunes reflexions com a marc teòric de referència per poder interpretar, de manera situada i compartida, algunes actuacions ...
Fins a quin punt els pares i les mares hem d’accedir a les peticions desmesurades dels fills i le...
Darrere de la demanda reiterada d'un infant, hi podem trobar l'emoció que la sustenta i que vol expandir-se, la necessitat d'establir el...
De l’espora al miceli. Una proposta micològica per al cicle superior
A principi de curs, els infants van proposar de treballar els bolets. S'hi van engrescar, ja que, poc o molt, tothom en sabia una mica. E...
¿Interfieren las familias en los procesos de la escuela?