La educación intercultural en las ciencias sociales en Cataluña: nuevas propuestas didácticas
La nueva estructura de la sociedad catalana, con un alto porcentaje de población inmigrante (11%), nos lleva a hablar en la actualidad d...
“Conecta’t però no de qualsevol manera”
Una política educativa basada en evidències
Una inveterada tradició, compartida per tots els governs, és que l'educació se subordina als objectius polítics, no al que funciona. ...
Ser mestra d’escola rural. Estimar la feina
L'escola és a la vora de casa. Tot i els inconvenients que ja sabem que això comporta, per a mi pesen més els avantatges, perquè sobr...
Estratègies matemàtiques per millorar l’atenció i la comprensió.
Fruit de l'observació de la manca d'interès per les matemàtiques i de les dificultats per aprendre'n, es decidí compaginar l'ensenyam...
De què aprenen els infants? Del que els diem o del que fem?
Estem d'acord que els infants aprenen del que fem i no pas del que els diem. Així doncs, si tenim tan clara la resposta, no ens pot estr...
Hem llegit: L’escola entre l’autoritat i la Zitzània.
L’acolliment al professorat: com ho veuen i ho viuen els protagonistes.
L'article presenta el resultat del treball sobre acollida de nous professionals als centres educatius, que ha elaborat GROC. Partint de l...