Terra i comunitat. Les atencions que ens sostenen
El naixement d’una persona no converteix la seva vida en una certesa. És solament una possibilitat que depèn que hi hagi altres pe...
Innovació social educativa
Transformar la societat al segle XXI exigeix una escola que innovi. Des de projectes educatius de tipus social i humanista es desenvolupa...
Els espais de l´escola, eina de transformació educativa
L’AVE, va o torna?
Estrenem una nova secció de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), on presentarem retalls breus de diàlegs d’aula, aparentme...
Josep M. Farré, mestre de presons. Confiar en les persones
«Fer de mestre a la presó és igual que ensenyar a l’aula. El que té de diferent és l’espai on es fa, que...
La calidad de los maestros y las maestras define la calidad de la educación
La educación física en los colegios rurales desde la perspectiva del docente
Ser docente en un centro de enseñanza primaria lleva implícito un proceso de adaptación al contexto específico en el que se ubica el ...
L’escola com a espai de coneixement: El paper de la reflexió, dels equips i de la formació perm...
Podríem imaginar l'escola com un territori intelligent i ens podríem preguntar: «Com es governa l'escola des del punt de vista del seu...